fredag 3. februar 2012

Success!!

Jag gick äntligen till JIMU och blev medlem :-D
Det är relativt tomt där på helgmorgnarna då alla norrmän är ute i skidspåret. Jag menar ALLA norrmän. Den vanligaste frågan jag har fått här i Norge är "Går du på ski?". Jag har ju skidorna i Sverige och har inte direkt saknat dem när det har varit +5 halva vintern. Men nu är det snö och tydligen perfekt före. Får ju hit mina skidor i slutet av februari, möjligen mars. Så det blir förmodligen ingen skidåkning för mig i år :-(

Jag springer oftast på löpband. Häromdan hamnade jag bredvid någon som hade sprungit i 58 minuter när jag kom dit (sneglar förstås på hur länge och hur fort de andra springer). När klockan slog 1h för honom saktade han in och gick coolt därifrån. Otroligt inspirerande. Vilken form man måste vara i om man kan springa en hel timme. Så jag la på 5 minuter på min löpning, till 25 minuter... Kände mig himla bra. Sen gick jag hem och åt mandelkaka med grädde.

2 kommentarer:

  1. Nästa gång du ska löpa så sätt timern på 1h och hastigheten på liiiite snabbare än du långsamt lunkar (eftersom lunk kan vara lite jobbigare än att springa något fortare (fattar du?)) och kör. Du KOMMER orka jogga i en timma!

    SvarSlett
  2. Ja man kan ju chocka sig till framgång, men jag föredrar att sakta men säkert knappa in på målet. Lite som att smyga på det obönhörligt. Gillar ordet: o-bön-hörligt: merciless.

    SvarSlett